• Säkert, snabbt, enkelt
  • 30-Dagars pengarna tillbaka garanti
  • Produkter för mer än 35.000 olika enheter!

Frågor? Vänligen kontakta oss!

Vanliga frågor

Vi hjälper dig gärna!

Vem som levererar din beställning beror på vilket land och vilken stad du bor i. DustDeal.se försöker alltid att anlita posttjänsten för leverans. Ofta behöver du inte vara hemma för att få din beställning levererad. Ibland anlitas en budfirma.

Normalt levereras en beställning bestående av flera varor i ett paket. Dock kan det hända att DustDeal.se tvingas skicka varorna från en annan plats. Om så är fallet får du flera paket.

När din beställning inte får plats i din brevlåda kommer speditören att kontakta dig. Om du inte kan nås ombeds du att kontakta speditören för att boka leveranstid.

Tyvärr kan vi inte erbjuda någon sådan service.

Om du anger denna vid beställningstillfället är det möjligt. Om beställningen redan skickats kan du inte längre ändra adress. Om du angav felaktig adress vid beställningstillfället måste du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt.

Ja, du kan få en beställning levererad till en boxadress.

Efter att ha fått rådgivning från vår kundtjänst kan du returnera den felaktiga varan. Naturligtvis kommer vi att ersätta dig för alla returkostnader. Naturligtvis kommer du att få hjälp med att hitta rätt vara så snart som möjligt.

Det tar normalt ett par timmar innan spårningskoden blivit aktiverad. Om den inte fungerar kan du kontakta vår kundtjänst.

Paket förses normalt med en särskild, spårbar kod. När din försändelse har en spårningskod, läggs denna in i din orderhistorik efter att posttjänsten tagit emot försändelsen. På så sätt kan du följa paketet under transporten.

Posttjänsten levererar små varor i din brevlåda. Oftast behöver du inte vara hemma vid leveransen.

Större varor kan inte levereras i din brevlåda. Posttjänsten ringer vanligtvis på din dörrklocka för att överlämna paketet till dig.

Normalt levereras beställningar inom en vecka från beställningstillfället.

DustDeal.se försöker alltid att skicka beställningar som brev. När en beställning skickas som paket kommer budet att ringa på dörrklockan. Om du inte kan nås, ombeds du att boka ny leveranstid.

Din beställning är slutgiltig när du klickar på 'beställ' efter att du valt betalningssätt.

Steg 1:
Välj den vara på webbplatsen som du vill ha och klicka på knappen 'Beställ nu'.
Steg 2:
Fortsätt bläddra bland de andra varorna på webbplatsen om du vill beställa mer.
Steg 3:
I menyn klickar du på 'kundvagn' för att se vilka varor du valt.
Du kan använda knappen 'fortsätt handla' för att gå tillbaka till webbplatsen och, om du behöver, lägga till fler varor i din kundvagn. Du kan använda knappen 'beställ' för att börja beställa.
Steg 4:
Fyll i dina kunduppgifter om det är första gången du beställer från DustDeal.se. Om du redan är kund kan du logga in med ditt personliga konto. När du loggat in kan du ändra och granska dina fakturauppgifter och leveransdetaljer.
Steg 5:
Kontrollera de ifyllda uppgifterna och välj betalninssätt.
Steg 6:
När du fyllt i alla uppgifter och godkänt de allmänna villkoren kan du avsluta din beställning genom att trycka på knappen 'beställ'.
Steg 7:
Du kommer nu att hamna på sidan för betalningssätt. När betalningen är slutförd kommer du att få ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning.

En beställning kan bara ändras samma dag som den gjorts. Om du vill ändra beställningen vid en senare tidpunkt, kan beställningen redan ha skickats. Om så är fallet, kan du kontakta kundtjänsten som kan hjälpa dig.

Om du loggar in på 'Mitt Konto' kan du granska alla dina tidigare beställningar där.

Lagerstatus finns angiven för alla varor. Notera dock att en vara i lager inte alltid finns i lager på ett ställe nära dig. En beställning kan ta ett par dagar. För mer information kan du kolla leverans .

Normalt levereras beställningar inom en vecka från beställningstillfället. I en del fall dröjer det lite längre.

Om du har fått en spårninskod kan du själv kontrollera var paketet finns. Om du inte fått någon spårningskod kan det vara för att sådan inte var tillgänglig. Om så är fallet bör du kontakta kundtjänsten, som kan ge dig mer upplysningar.

Ibland skickas inte alla varor i samma paket. Detta beror på utbudet på platsen. Du får den återstående varan inom ett par dagar.

DustDeal.se jobbar tilsammans med flera stora betaltjänstleverantörar. Dessa grupper tillämpar mycket strikta säkerhetsnormer för att göra din betalning så trygg som möjligt.

Om du går till följande sida, https://www.dustdeal.se/redeem, kan du använda din rabattkod. När du sedan lägger varor i din kungvagn kommer rabatten att dras av automatiskt.

Om du går till följande sida, https://www.dustdeal.se/redeem, kan du lösa in rabattkoden på ditt kupongkort. När du sedan lägger varor i din kundvagn kommer rabatten att dras av automatiskt.

Ja, du kan lösa in kupongkortet i webbutikerna BatteryUpgrade, Dustdeal och LightUpgrade.

DustDeal.se erbjuder olika betalningssätt. Du kan se vilka valmöjligheter du har när du går till kassan och på följande sida: https://www.dustdeal.se/payment.php

Tyvärr är det inte möjligt att betala med check.

DustDeal.se jobbar med flera stora betaltjänstleverantörer. Dessa grupper använder sig av mycket höga säkerhetsnormer för att göra din betalning så trygg om möjligt. DustDeal.se sparar aldrig känsliga betalningsuppgifter, såsom kreditkortsnummer och pinkoder.

Om du äger ett kreditkort från Visa, American Express eller Mastercard, kan du betala din beställning omedelbart via Adyens säkra betalningssystem.

Tips: Banker och kreditkortsföretag är mycket strikta och du måste använda exakt samma namn (inklusive titel) som på kortet, med 100 procents noggrannhet. Var vänlig kontrollera utgångsdatumet (månad och år) och CVV2-numret. Naturligtvis är även själva kortnumret avgörande.

Har du problem vid betalning och får oklara meddelanden eller uteblivna felmeddelanden? Följ i så fall de här råden, eller be om hjälp från kundtjänsten. Ibland har kunder problem för att deras kort ännu inte blivit aktiverade, eller för att de blivit spärrade. I sådana fall är det bra att du kontaktar din bank eller ditt kreditkortsföretag för att få hjälp.

PayPal är en nätbetalningsmetod som kan användas i nästan alla länder i världen. PayPal erbjuder åtskilliga betalningssätt, t ex kreditkort och bankkonton, som du kan länka till ditt PayPal-konto.

iDeal är det system som används av flera samarbetande nederländska banker och som erbjuder dig att göra nätbetalningar. Har du ett nätbankkonto hos en av följande banker: SNSRegiobank, SNS Bank, ING Bank, ABN AMRO Bank, Rabobank, Triodos Bank, ASN Bank, Van Lanschot Bankiers eller Knab? Då kan du använda dina personuppgifter hos dessa banker för att betala via deras iDeal-system. Betalningen går omedelbart till DustDeal.se.

Ja, det är möjligt. För mer information om banköverföringar kan du gå till betalningssida.

Du kan hitta de finansiella uppgifterna på kontaktsida

Efter försändning kan du ladda ner din räkning i kundkonto.

Vi kommer att återbetala dina pengar inom 14 dagar från det att vi mottagit den returnerade varan. Detta överensstämmer med e-handelslagen i Europa.

När du annullerat din beställning kommer du att få pengarna tillbaka så snart som möjligt. Efter en avbeställning kan det ta högst 14 dagar.

Om du inte betalar beställningen med en gång kan du få ytterligare ett par betalningspåminnelser. Om du inte svarar kommer beställningen till slut att annulleras (av DustDeal.se).

När du har pengar på balansräkningen kommer dessa att användas vid betalningen av en beställning. Beloppet på balansräkningen kommer att dras bort från betalningsbeloppet.

Om du går till följande sida, https://www.dustdeal.se/redeem, kan du lösa in rabattkoden på ditt kupongkort. När du sedan lägger varor i din kundvagn kommer rabatten att dras av automatiskt.

Om så är fallet använder du förmodligen ett kort som Verified by Visa eller Mastercard SecureCode. För dessa kort måste du ladda ner en extern sida från Visa eller Mastercard. Denna sida kan blockeras av din brandvägg eller din popup-blockerare. Du kan stänga dessa i din webbläsare. Om du har fler frågor om detta får du gärna kontakta oss.

Detta avser aktiveringen av en säkerhetskod från ditt kreditkortsföretag. Den kallas Verified by Visa eller Mastercard SecureCode, beroende på vilket kort du har. Du kan antingen aktivera koden eller hoppa över aktiveringen genom att klicka på 'aktivera inte'.

Om du får ett felmeddelande vid betalningen ska du alltid först kontrollera att du fyllt i alla uppgifter rätt. Om du fortfarande har problem bör du kontakta vår kundtjänst via e-post. Ange exakt vilka uppgifter som ledde till felmeddelandet och bifoga helst en skärmdump.

DustDeal.se erbjuder alltid tillverkarens garanti. Kortaste garantitiden på alla varor är 12 månader.

Du kan begära att få en garantiplan från kundtjänsten. Det är enklast att göra detta via e-post. E-postadressen hittar du under kontaktsida.

DustDeal.se svarar för fraktkostnaderna när du utnyttjar en garantiplan.

När du köper en vara på nätet har du rätt till en försöksperiod. Försöksperioden är den tidsfrist du har att bestämma om varan motsvarar dina förväntningar. Om varan inte uppfyller dina krav kan du returnera den utan att ange skäl. Detta kallas även ångerrätt. Försöksperioden löper 30 dagar från det att du mottagit varan. Försöksperioden är emellertid inte en testperiod. Om du använder varan på sådant sätt att den inte kan säljas igen förklaras försöksperioden ogiltig.

Försöksperioden löper 30 dagar från det att du mottagit varan.

Räkningen för din beställning fungerar även som garantibevis för din vara. Om du vill utnyttja garantin behöver du en kopia av räkningen. Du kan hitta din räkning i 'Mitt konto'.

Inom försöksperioden (30 dagar från det att du mottagit varan) kan du returnera varan utan att ange skäl. Efter försöksperioden kan du diskutera med oss om du vill returnera varan, eller om varan t ex gått sönder under garantitiden.

Var vänlig kontakta kundtjänsten. Kundtjänsten kommer att ge dig de instruktioner du behöver för att returnera varan.

Inom försöksperioden (30 dagar efter att varan mottagits) kan du gratis returnera varan utan att behöva ange skäl.

DustDeal.se tar inte ut några extra avgifter när du returnerar en vara. Emellertid måste du skicka varan tillbaka till DustDeal.se på egen bekostnad. När du gjort en begäran om ersättning kommer DustDeal.se att ersätta dig för hela beloppet, inklusive eventuella fraktkostnader.

Inom 30 dagar kommer köpesumman att sättas tillbaka in på ditt konto.

Du kan returnera en eller flera varor. Du behöver inte returnera hela beställningen.

Det finns flera sätt att hitta en vara på webbplatsen. Du kan navigera med ditt enhetsnamn. Du kan göra detta på två sätt: genom att använda ditt 'sökfält' och genom att använda 'välj din enhet'. Därefter kommer webbplatsen att fråga dig om din enhets typ, märke och modell. Om du inte vet detta kan du vanligtvis hitta denna information på ett klistermärke på din enhet. Ett annat sätt att söka är genom att använda originalartikeln som du vill ersätta. Varje artikel har en eller flera koder som anges av tillverkaren (synlig på artikeln). Du kan söka på denna kod, eller detta 'artikelnummer', genom att använda sökfältet.

Du kan söka efter en enhet (märke och modell i kombination) eller genom att använda ett artikelnummer. Ett artikelnummer är en särskild kod som anges på artikeln du vill ersätta.

Om du försöker logga in på Mitt konto och inte kommer ihåg ditt lösenord, kan du begära ett tillfälligt lösenord genom att använda länken under inloggningsfältet.

När du gör en beställning för första gången, kommer du att få ett automatiskt genererat lösenord via e-post. DustDeal.se råder dig att genast ändra detta lösenord till ett lösenord du själv väljer.

När du fyller i alla personuppgifter vid beställningen kommer ett konto att skapas för dig automatiskt.

Kundinformation delas inte med utomstående. Ett undantag är den information som delas med en betaltjänstleverantör i syfte att förenkla en nätbetalning. Kundinformation skickas alltid via en trygg SSL-uppkoppling.

Genom kundkonto kan du logga in på ditt eget konto. När du loggat in kommer du genast att se alla dina beställningar.

Genom kundkonto ditt kundkonto kan du logga in på ditt eget konto. När du loggat in kommer du genast att se alla dina beställningar. När du klickar på ikonen under 'Faktural', kommer du att öppna motsvarande räkning.

När du loggar in genom kundkonto kan du klicka på knappen 'Ändra' för att rätta dina personuppgifter.

När du loggar in genom kundkonto kan du klicka på knappen 'Ändra' för att byta ditt lösenord.

DustDeal.se handhar alltid inhämtningen av information med stor omsorg. Det inträffar emellertid att misstag upptäcks på webbplatsen. DustDeal.se vill förbättra sin service, så du kan alltid ge kommentarer och feedback via kontaktsida.

Om du har ett momsregistreringsnummer och beställer varor för över €350, kan du beställa genom att använda företagssidan. För mer information om fördelarna med ett företagskonto hänvisar vi dig till vår företagssida.

Du kan skicka ett meddelande till e-postadressen business@DustDeal.se och begära ett konto. Direktören för företagskontot kommer att ta kontakt med dig så snart som möjligt.

Alla våra affärskunder får utmärkt, personlig service från våra anställda. Dessutom får du kvalitetsprodukter till konkurrenskraftiga priser.

Som affärskund är du mycket viktig för oss. Du får personlig kundtjänst, som kommer att besvara dina frågor snabbt och kunnigt. Dessutom får du vid varje beställning ett attraktivt erbjudande speciellt avpassat till dina behov.

Om det är första gången du tar kontakt med företagsavdelningen, rekommenderar vi att du använder följande e-postadress: business@DustDeal.se.

Du kan sända din begäran om offert till e-postadressen: business@DustDeal.se. Direktören för företagskontot kommer att erbjuda dig en offert så snart som möjligt.

DustDeal.se erbjuder olika betalningsmetoder. Du kan se vilka valmöjligheter du har när du går till kassan eller på följande sida: https://www.dustdeal.se/payment.php.

DustDeal.se är en del av företaget BraunOni B.V. DustDeal.se är registrerad hos den nederländska handelskammaren under numret 08129450. Om du har några frågor som du inte fick besvarade på denna sida kan du kontakta oss via kontaktsida.

Ett sätt för oss att hålla våra priser nere är att effektivisera vår affärsstruktur. Istället för att ha personal tillgänglig dygnet runt för att per telefon besvara frågor för vår globala kundbas, kan vi på DustDeal.se erbjuda dig högklassig service genom vår e-postkundtjänst. Med hjälp av denna kan DustDeal.se vanligen besvara dina frågor inom 24 timmar. Detta skär ner på kostnaderna och gör att du betalar lägre priser för dina varor.

Hittar du inte vad du letar efter? Prova sökfunktionen

Recensioner

Tommy Johansson betygsatte oss:
(4/5)
Produkt:
Kirby G10E dammsugarpåsar Mikrofiber (9 påsar)
Allmänt:
Enkelt att handla, mycket bra att inte behöva skapa ett konto som man måste logga in på för att handla - det uppskattas.
Om Produkterna:
Passar till min damsugare
Läs recensioner från andra kunder
  • Säkert, snabbt, enkelt
  • 30-Dagars pengarna tillbaka garanti
  • Produkter för mer än 35.000 olika enheter!

Frågor? Vänligen kontakta oss!